Avbryt

Orgnr 897000-0876
Swish 123-553 21 63
Kontonr Bankgiro 441-0965
Öppettider ORDINARIE öppettider Måndag - Onsdag 8-16 Torsdag 8-18 (Lunchstängt Må - To 12-13) Fredag 8-14
Dam - Div 2/F17
Herr - Div 3

Om Luleå SK

Luleå SK
En jämställd förening med framgångar på såväl dam/herr och ungdomsnivån. Idag är vi även Luleås största innebandyförening. Vi arbetar målmedvetet med integrationsverksamhet eftersom vi som länets största stadsdel även har den största andelen utlandsfödda och nytillkomna som gläder vår verksamhet

Om föreningen
Den för Luleåidrotten historiska sammankomsten med beslut om Luleå Sportklubbs bildande ägde rum den 22 oktober 1915 i Lundgrens café vid Storgatan.

LSK utvecklades till att bli en av de största och mest aktiva idrottsföreningarna i Norrbotten. Verksamheten bedrevs via flera sektioner och LSK var mycket framgångsrika i många idrotter. Ett stort antal SM-medaljer och några VM/OS-medaljer tillföll bl.a. våra duktiga skidåkare.

Under 70-talet etablerade sig LSK i den nybyggda stadsdelen Hertsön och där är vi verksamma idag med en mycket omfattande ungdomsverksamhet. LSK har än idag en mycket viktig samhällsroll på Hertsön. Vi har ett aktivt kansli som blivit en samlingspunkt på Hertsön och genom ett stort ansvarstagande inom bl.a. Områdesgruppen utgör LSK en av grundbultarna i stadsdelens välmående.

Vi har tillgång till utmärkta anläggningar och erbjuder ungdomarna fina möjligheter till att träna och spela fotboll och innebandy.

Alla är välkomna till oss och med stolthet i rösten säger vi: ”Himlen är blå tack vare LSK”

Grunden för vår verksamhet är aktiva ungdomslag på både flick- och pojksidan i alla åldersgrupper, från födda 2017 med mer än 700 aktiva ungdomsspelare och ideella ledare i 34 st lag. Totalt är vi ca 1500 medlemmar.

TILLSAMMANS ÄR VI VINNARE!

DIREKTLÄNK till:
- KLUBBINFORMATION